Ma délutántól, a hétfői ügyfélidőben már az újonnan kialakított helyiségben, három „munkaállomáson”, kényelmes körülmények között, akadálymentesen fogadják az ügyintézésre érkező kispestieket a Városházán. Kicsi, de fontos fejlesztés ez – tudtuk meg Gajda Péter polgármestertől, aki ma délelőtt még dr. Ábelné Juhász Mária jegyzővel és Blázy Krisztina irodavezetővel egyeztetett a helyszínen a nyitás előtt.
A bejáráson Gajda Péter elmondta, hogy az új fogadótérben három „munkaállomásból” kettőn a legmagasabb „ügyfélforgalmat” bonyolító Humánszolgáltatási és Szociális Iroda munkatársai fogadják az ügyfeleket, míg egy „ablakon” a hivatal többi irodája osztozik majd. De lesz még külön szoba azoknak az ügyfeleknek és ügyintézőjüknek, akik problémájának megoldása igényli az intimitást, a zárt körben való tárgyalást. Számunkra fontos az is, hogy ezzel a bővítéssel méltóbb és jobb munkakörülmények között fogadhatják az ügyfeleiket munkatársaink is.
Korábban is próbáltunk már ügyfélbarát környezetet teremteni a Városházán. Így például egyedülálló módon több mint egy évtizede külön helyiséget, pelenkázót biztosítunk a kisbabával érkező kismamáknak – tette hozzá a polgármester.
Sajnos az épület nem akadálymentes, és jelenleg nincsenek meg a szükséges feltételek ennek maradéktalan megoldására, így a polgármester egyetértésével és támogatásával választottuk és valósíthattuk meg ezt az észszerű átalakítást, bővítést. Mivel egyes irodák ügyfelei között sok az idős, a mozgáskorlátozott, akiknek mostantól nem kell az emeleti irodákba mennie, ezért biztosan sokan örömmel fogadják majd a kényelmesebb ügyintézési lehetőséget.
Természetesen egyes irodáknál, például a Főépítészi Iroda esetében, ahol sok-sok dokumentáció van, amelyeket nem mindig lehet számítógépen tárolni, néhány mozdulattal elővenni, nem szűnik meg az irodai ügyfélfogadás az emeleten.
Mivel a kispestiek legtöbbször szociális és hatósági ügyekben keresik fel a Hivatalt, a Humánszolgáltatási és Szociális Irodán havonta 70-80, míg a Hatósági Irodán akár 50-60 ügyfél is megfordul havonta, így az új fogadótérben két munkatárs szociális ügyeket intéz majd ügyfélfogadási időben hétfőn 14-18 óra, valamint szerdán 8.00-16.30 óra között.
Ezen kívül itt kap helyet az önkormányzat ingyenes jogsegélyszolgálata szerdánként 14.30-16.30 között a Kispesten bejelentett, vagy ideiglenes lakóhellyel rendelkező kerületi lakosok számára.
Fontos, hogy továbbra is megmarad minden iroda esetében az időpont-foglalási kötelezettség és az ügyfelek épületbeni mozgásának személyes segítése a Hivatalban – válaszolta a kialakítás körülményeiről szóló kérdésünkre a Polgármesteri Hivatal jegyzője, dr. Ábelné Juhász Mária.







